Marketing- og reklamemediet The Drum har uddelt deres årlige internationale B2B-awards. Én af de største priser er kommet i danske hænder: Til Mærsk, der er blevet kåret til årets brand, for deres case ‘Setting a new course for growth’.
Det sker på baggrund af en markant marketingindsats, der har som målsætning at indfri Mærsks ambition: At gøre det lige så let for forbrugerne at transportere en container, som det er at sende en pakke. Det er Mærsk ‘All the way’, som mottoet nu lyder, når der sættes en ny kurs for vækst.
I løbet af 2019 og 2020 har Mærsk søsat tre meget forskellige kampagner – ‘This is your brain,’ ‘Mærsk Spot’ og ‘Disconnected’ – som &Co. har været kreativt bureau bag i samarbejde med Hello Great Works, mens Havas International har været mediebureauet bag.
Begrundelsen fra The Drum lyder: ‘Denne modige vision (‘To make it as easy to ship a container as it is for consumers to send a parcel’) fra Mærsks CEO ville grundlæggende ændre virksomhedens vej til vækst. Det ville betyde en omorganisering på tværs af hele forretningen og en helt fornyet tilgang til marketing. I løbet af 2019 / 2020 har Mærsk skabt tre banebrydende kampagneeksekveringer, der hver især har sat en ny standard for virksomheden og for branchen som helhed. Kampagnerne kom til at udfordre de indlejrede marketingprincipper i Mærsk, og skabte en ny tro på det, den kan bidrage med.’
Se filmene her:
https://www.youtube.com/watch?v=1IiJXE0ts9k&feature=emb_title
https://www.youtube.com/watch?v=sY_8_ICwat4&feature=emb_title
Interesseret i mere indhold som dette? Tilmeld dig vores nyhedsbrev.