Mærsk sætter ledertalent i spidsen for marketing og branding

Peter Engholm
25@mail.dk

Jon Black Andersen – med 10 år hos Mannov på cv’et – bliver ny Head of Branding & Marketing i Maersk Group. Også Maersk Line fik ny Head of Brand fornylig.

Forrige år var Jon Black Andersen på Berlingske Business’ liste over de 100 største leder-talenter herhjemme. Da var han 35 år, partner og direktør i et landets største PR-bureauer, Mannov.

Placeringen på listen var i kategorien rådgivere, og den rolle forfinede Jon Black Andersen sidste sommer, da han tog til Corperate Communications hos Rambøll.

Nu går turen videre til Danmarks største virskomhed, Maersk, hvor den erfarne bureaumand – med i alt 10 år hos Mannov – er udnævnt som ny Head of Marketing & Branding i Maersk Group. Han afløser på posten Tobias Lassen Falkencrone, som har forladt Maersk efter en årrække i koncernen.

Også i Maersk Line er der nyt på brand-toppen. Louisa Loran tiltrådte for nylig som Global Head of Brand & Customer Insights i Maersk Line. Hun kom senest fra en stilling som Marketing Innovation Director, Western Europe, i den internationale spirituskoncern Diageo, hvor hun havde været i 12 år.