Maersk transporterer hver femte af alle verdens varer, der transporteres til søs. For fem år siden satte Maersk en ny ambition om at blive en førende end-to-end logistikvirksomhed. Og det har krævet at Maersk-brandet har skulle positionere sig på et nyt og langt større marked.
Som et led i repositioneringen lancerede Maersk kampagnen ‘The Upside of Integrated Logistics’, en global brandkampagne, der viser hvordan et logistisk mareridt kan vendes til muligheder. Ifølge Maersk har kampagnen skabt resultater både i form af at etablere en opfattelse af Maersk som en logistik virksomhed på globalt plan samt en øget indtjening på netop denne del af Maersks forretning.
Arbejdet er for nylig blevet honoreret med en Grand Prix i ‘WARC Awards for Effectiveness’ i B2B-kategorien. Året før vandt Maersk en Grand Prix i ‘WARC Awards for Effectiveness’ for den samlede markedsføringsindsats, der ligger bag repositioneringen med kampagnerne ‘This is your Brain’, ‘Maersk Spot’ og ‘Disconnected’.
”Det er fantastisk at blive anerkendt med en Grand Prix i Effectiveness – og så at få to Grand prix på to år er bare WOW! Det er resultatet af flere års samarbejde med en modig og dygtig kunde – og et i det hele taget et stærkt samarbejde mellem Maersk, Havas i London og &Co. – vi er utrolig stolte af de resultater vi har opnået sammen,” siger Pernille Ryder, client service director & partner, &Co. i en pressemeddelelse.
Credit list
Client: Maersk
SVP, Global Head of Sales and Marketing: Kim Pedersen
Global Head of Marketing: Anne With Damgaard
Global Senior Marketing Strategist: Sidse Theill
Global Marketing Manager: Dominic Pope
Agency: &Co. / NoA
Creative Director: Thomas Hoffmann
Art Director & Copywriter: Claus Collstrup
Art Director & Copywriter: Peter Dinesen
Graphic Designer: Kenneth Andersen
Media Strategist: Rasmus Philip
Client Service Director: Pernille Ryder
Account Manager: Eva Rabenhøj
Strategic Planner: Mathias Birkvad
Strategic Director: Ørnulf Johnsen
Agency Producer: Lene Meyer
Production Company: Somesuch
Executive Producer: Scott O’Donnell
Producer: Tom Gardner
Director: CC Wade
Director of Photography: Stephane Fontaine
1st AC: Denis Sonin
Production Designer: Vova Radlinsky
Costume: Dasha Filshina
Hair & Makeup: Sabina Gahramanova
Service Company: Radioaktive Films
Actress: Ilona Boyko
Post production company: Post House: Mathematic, Paris
Edit house: Final cut
Editor: Sam Bould
Grader / Colourist: Vincent Heine
VFX supervisor: Laurent Pili
Music Composers: Peder T. Pedersen & Asger Baden
Sound – post production: Factory
Sound Design & Mix: Jack Hallett and Josh Campbell
Still photo photographer: Sasha Bojko
Retouch artist: Werkstette
Website: NoA Ignite
Creative Director: Christian Langballe
Design Lead: Andreas Brixen
Senior Creative Strategist: Christian Langballe
Client Director: Niels Kristian Christensen
Producer: Marie Buhl Simonsen
Frontend Dev: Tomm Huth
Media partner: Havas International
Managing Director: David Goodall
Managing partner: James Boulton
Executive Strategy Director: Yannis Zachos