Maersk vinder WARC Grand prix  for andet år i træk

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Maersk er for andet år i træk blevet tildelt en Grand Prix i ‘WARC Awards for Effectiveness’ i B2B-kategorien. I år gives Grand Prix’en for kampagnen ‘The Upside of Integrated Logistics’, der er udarbejdet i samarbejde med &Co.

Maersk transporterer hver femte af alle verdens varer, der transporteres til søs. For fem år siden satte Maersk en ny ambition om at blive en førende end-to-end logistikvirksomhed. Og det har krævet at Maersk-brandet har skulle positionere sig på et nyt og langt større marked.

Som et led i repositioneringen lancerede Maersk kampagnen ‘The Upside of Integrated Logistics’, en global brandkampagne, der viser hvordan et logistisk mareridt kan vendes til muligheder. Ifølge Maersk har kampagnen skabt resultater både i form af at etablere en opfattelse af Maersk som en logistik virksomhed på globalt plan samt en øget indtjening på netop denne del af Maersks forretning.

Arbejdet er for nylig blevet honoreret med en Grand Prix i ‘WARC Awards for Effectiveness’ i B2B-kategorien. Året før vandt Maersk en Grand Prix i ‘WARC Awards for Effectiveness’ for den samlede markedsføringsindsats, der ligger bag repositioneringen med kampagnerne ‘This is your Brain’, ‘Maersk Spot’ og ‘Disconnected’.

”Det er fantastisk at blive anerkendt med en Grand Prix i Effectiveness – og så at få to Grand prix på to år er bare WOW! Det er resultatet af flere års samarbejde med en modig og dygtig kunde – og et i det hele taget et stærkt samarbejde mellem Maersk, Havas i London og &Co. – vi er utrolig stolte af de resultater vi har opnået sammen,” siger Pernille Ryder, client service director & partner, &Co. i en pressemeddelelse.

Credit list 

Client: Maersk
SVP, Global Head of Sales and Marketing: Kim Pedersen 
Global Head of Marketing: Anne With Damgaard 
Global Senior Marketing Strategist: Sidse Theill
Global Marketing Manager: Dominic Pope

Agency: &Co. / NoA 
Creative Director: Thomas Hoffmann 
Art Director & Copywriter: Claus Collstrup 
Art Director & Copywriter: Peter Dinesen 
Graphic Designer: Kenneth Andersen 
Media Strategist: Rasmus Philip 
Client Service Director: Pernille Ryder 
Account Manager: Eva Rabenhøj 
Strategic Planner: Mathias Birkvad 
Strategic Director: Ørnulf Johnsen 
Agency Producer: Lene Meyer

Production Company: Somesuch 
Executive Producer: Scott O’Donnell 
Producer: Tom Gardner 
Director: CC Wade
Director of Photography: Stephane Fontaine 
1st AC: Denis Sonin 
Production Designer: Vova Radlinsky 
Costume: Dasha Filshina 
Hair & Makeup: Sabina Gahramanova 
Service Company: Radioaktive Films 
Actress: Ilona Boyko

 

Post production company: Post House: Mathematic, Paris 
Edit house: Final cut 
Editor: Sam Bould 
Grader / Colourist: Vincent Heine 
VFX supervisor: Laurent Pili
Music Composers: Peder T. Pedersen & Asger Baden 
Sound – post production: Factory
Sound Design & Mix: Jack Hallett and Josh Campbell
Still photo photographer: Sasha Bojko 
Retouch artist: Werkstette

Website: NoA Ignite
Creative Director: Christian Langballe
Design Lead: Andreas Brixen
Senior Creative Strategist: Christian Langballe
Client Director: Niels Kristian Christensen
Producer: Marie Buhl Simonsen
Frontend Dev: Tomm Huth

Media partner: Havas International 
Managing Director: David Goodall
Managing partner: James Boulton
Executive Strategy Director: Yannis Zachos