Magnetix’ første arbejde for PFA

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter to års strategiarbejde udkommer Magnetix med den første kampagne for PFA, som også for første gang er et samarbejde mellem Magnetix og Bacon, der har lavet filmen.

Efter at have været PFAs digitale bureau i to år, går Magnetix’ og PFA nu for første gang ud med en stor kampagne til danskerne baseret på et grundigt strategiarbejde.

Magnetix står bag strategi, koncept og eksekvering og Carat er mediebureau. De to bureauer hører under samme tag, nemlig Dentsu Aegis Network.

Magnetix arbejder for første gang sammen med Bacon, der står bag kampagnefilmen, som gerne skal trække trafik ind til Pensionstallet.dk

https://www.youtube.com/watch?v=YiQqIK-3oAY

Instruktøren bag filmen er Peter Harton, som for første gang er signet op med et dansk produktionsselskab. De seneste 5-6 år har han boet i Berlin.

Filmen viser et ældre ægtepar i skikkelse af Rasmus Botoft fra Rytteriet og Lisbeth Wulff fra I Hegnet, der ser sig selv smide om sig med penge som unge.

”Med satire skaber vi et univers med bid, vi håber kan være med til at få danskerne til at forholde sig til deres pension. Det er ment som en håndsrækning til dem, der har brug for et wake up call for at få drømmene til at matche virkeligheden. Pension er jo en deal og en relation, du laver med dit ældre jeg. Og den relation skal være god – du skal jo kunne leve med dig selv”, siger Mette Nielsen, marketing strateg hos PFA.

Kampagnen, der kører indtil december på tv, sociale medier og digitalt, består tillige af en en test, hvor man kan få en personlig videohilsen med gode råd fra ens ældre jeg: pensionstallet.dk/

Magnetix overtog PFA som kunde i slutningen af 2015 fra Umwelt, som har udviklet Pensionstallet og lavet den første kampagne i 2011.