Magnetix lander to af Danmarks største virksomheder

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

To nye kunder/projekter underbygger en stigende internationalisering i bureauet, der er vokset markant i de senere år

Magnetix er ikke kun vokset i størrelse i de senere år. Antallet af sprog, der tales på bureauet er også steget. Antallet af internationale opgaver er nemlig vokset, og udviklingen cementeres af to nye kunder/projekter.

Der er tale om to af Danmarks største virksomheder, og i det ene tilfælde er det et nyt stort projekt hos en eksisterende kunde og i det andet er det en helt ny kunde. Men i begge tilfælde er der tale om internationale projekter.

Den helt nye kunde er Coloplast, og hertil kommer, at bureauet er valgt til at bygge det nye Falck.com.

”Vi har de seneste år i Magnetix opbygget en betydelig international kompetence via samarbejder med bl.a Ecco, Legoland og A.P. Møller – Mærsk og vi ser de nye kunder som endnu et bevis på at vi er godt positionerede til at hjælpe danske virksomheder med deres internationale opgaver,” siger Christina Rind Helsbro, direktør og partner i Magnetix.

Magnetix skal for Coloplast hjælpe med opbygningen af et globalt dialog- og loyalitetsprogram til Stomi sygeplejersker og patienter internationalt. Programmet skal være med til at cementere Coloplasts position og sikre indsigt og dialog med målgrupperne.

Relationerne skal skabes via faglige fora for vidensdeling for Stomi sygeplejersker, salgspersonale og hospitalsledelser i hele verden på tværs af kanaler. For patienterne er målet at gøre livet med Stomi lettest muligt og give dem tryghed i processen.

Coloplast beskæftiger mere end 7.000 mennesker i over 50 lande og har en årlig omsætning på godt 10 mia. kr.

“Det er en rigtig spændende opgave, fordi vi har at gøre med en meget krævende målgruppe som er karakteriseret ved personlig krise, en ny livssituation, dyb faglighed, men som samtidig er vidt forskellig alt efter hvilket land og kultur, der er tale om, og som på mange områder ikke er så digitale som øvrige brancher,” siger Christina Rind Helsbro.

Magnetix vandt i efteråret 2011 opgaven om at bygge Falcks login til kunder. Løsningen blev lanceret i sommeren 2012 og er blevet godt modtaget af Falcks kunder. Som opfølgning på dette projekt har Falck og Magnetix udvidet samarbejdet omkring hele Falcks internationale webplatform.

Opgaven består i at konsolidere Falcks webaktiviteter på tværs af 35 lande og 5 kontinenter i en samlet webplatform, som dækker falck.com og falck.dk – på tværs af platforme. Løsningen etableres på Sharepoint 2010 og forventes at ramme markederne 2. kvartal 2013.

Magnetix voksede markant i 2011 og fortsatte linjen i 2012 med en række nye kunder samt markant vækst. Desuden landede bureauet en 2. plads blandt digitale bureauer i den årlige imageanalyse fra MyResearch og Bureaubiz.