Magnetix skal lave global e-handel for C20 virksomhed

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Biotek-gigant har store ambitioner for udviklingen af en ny global B2B handels-platform. Magnetix er gået i samarbejde med SAP-hus.

Novozymes er et dansk flagskib inden for biotek og en af de 20 eliteaktier i det danske C20 indeks. Det er en status, der forpligtiger, og nu skal Magnetix så søge at leve op til det.

Novozymes ønsker at udvikle et globalt B2B-eCommerceprojekt der “skal flytte kundeoplevelsen til samme høje innovative niveau som virksomhedens produkter og bæredygtighedsindsats.”

Den opgave er Magnetix valgt til at løse. Det fortæller bureauet på sin hjemmeside. Her siger Johan Stubbe Østergaard, Head of Business Systems hos Novozymes:

“Vi har været igennem en proces hvor vi har vurderet flere forskellige mulige samarbejdspartnere og konstellationer. Magnetix viste sig at være det bedste valg for os – med en stærk kombination af dyb teknisk kompetence og bred erfaring, samt med mange overbevisende internationale referencer. Nu glæder vi os bare til at komme i gang for alvor.”

Løsningen skal optimere kundeoplevelsen fra produktsøgning til ordretracking, og indebærer implementeringen af globale order-to-cash-processer og individualiserede selvbetjeningsuniverser for Novozymes’ kunder.

“Det er en fantastisk udfordring når man får lov at arbejde med en af de bedste og største i verden indenfor sit felt, og det gælder både Novozymes selv, og deres kunder, som P&G, Unilever og Henkel. Det hæver barren til ‘best in class’-niveau,” siger Magnetix’ CEO, Martin Bochineck.

Til at løfte opgaven har Magnetix præsenteret en konstellation til samarbejdet med Novozymes med SAP-huset itelligence som skal medvirke til at forløse potentialet for gnidningsfri og sømløs e-handel gennem brug af data. Samspillet mellem Magnetix og itelligence har ifølge Client Service Director Jimmi Eriksen, vist sin styrke på flere andre projekter i de senere år:

“Vi har fundet ud af at vi har et rigtig godt match med itelligence. De repræsenterer meget den samme agile tilgang og tætte kundedialog som vi selv dyrker, og derfor har erfaringen vist at vi sammen er en stærk konstellation når projektet spænder hele vejen fra tung SAP-integration til den sublime brugeroplevelse,” siger Jimmi Eriksen.