Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Oticon er en af verdens førende høreapparat-virksomheder, og vil have et nyt website, der understøtter firmaets løfte.

Oticon er kendt som en innovativ virksomhed – både i forhold til produkter og i forhold til organisation på arbejdspladsen. Den oplevelse skal man også have, når man kommer ind på oticon.dk – og derfor har selskabet valgt at hyre Magnetix til at ” afspejle virksomhedens visionære og brugerfokuserede profil,” som det formuleres.

“Vi ser et oticon.com for os, der i langt højere grad end tidligere leverer på vores løfte om at sætte ‘mennesket først’ og skabe unikke og personligt tilpassede løsninger. Det gælder brugervenlighed, design og indhold – og de seneste års digitale udvikling har givet nogle helt nye muligheder for også teknisk at leve op til de ambitioner. Det ser vi et stort potentiale i, og det forventer vi at Magnetix kan hjælpe os med at indfri,” siger Kristoffer Finsteen Gjødvad, Senior Director i Oticon Sales & Marketing.

Løsningen skal både dække kommunikation med forbrugere og med de audiologer og hørecentre der forhandler Oticons produkter, og kommer således også til at omfatte flere forskellige service-, shop- og selvbetjeningsaspekter.

Oticon og Oticon Medical er en del af C20-virksomheden William Demant Holding Group (WDH), der stiftedes allerede i 1904 (under navnet Oticon). WDH har over 9.000 ansatte og en omsætning på mere end 9 mia. kr.

“Oticon står for produkter der sætter brugeren i centrum, og i vores optik er det helt afgørende for at kunne skabe de bedste løsninger – også digitalt. Det er en inspirerende opgave at tage det kompromisløse fokus på brugerens behov og oplevelse som gennemsyrer Oticons produkter, og så indføre det også på de digitale kanaler,” siger Christina Rind Helsbro, COO hos Magnetix.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club