Magnetix skriver ny kunde på listen

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Bureauet har benyttet sommeren til at lande Arriva. Det nye samarbejde skal føre til “den kollektive trafiks bedste rejseoplevelser”.

Magnetix buldrer frem forretningsmæssigt – og det gør bureauets nye kunde, Arriva, også rent fysisk med sine tog og busser.

Arriva forsømmer ikke lejligheden til at fortælle, at man er det mest rettidige togselskab i landet. Fremover skal man også stå for en digital kundeoplevelse i topklasse – og her kommer Magnetix ind i billedet.

Det nye samarbejde har et anstændigt – og offentligt – ambitionsniveau, idet det ifølge en pressemeddelelse skal føre til den kollektive trafiks bedste rejseoplevelser – fra information og research til booking, køb og rejse, på tværs af fysiske og digitale kanaler.

”Vi har store forventninger til, hvad vi kan nå sammen med Arriva. Det er en virkelig interessant udfordring med høje ambitioner på begge sider af samarbejdet,” siger Magnetix’ adm. direktør, Martin Bochineck.

Han suppleres af Arrivas kommercielle direktør Thomas Hedegaard:

”Det handler om ikke bare at undgå gener, klager og forsinkelser – men om at tilføre nye servicedimensioner til alle rejsens faser. Vi vil hæve barren for hvor attraktivt, det kan blive at rejse med kollektiv trafik.”

På bureauet ser man frem til at flytte noget i kundernes hverdag:

”Arriva er på mange måder en ønskekunde. Alt hvad vi laver i Magnetix er fokuseret på interaktionen med slutkunden – og her bevæger Arriva sig i et ekstremt spændende krydsfelt mellem salg og service. Vi har  en fælles forståelse af, at vejen mod den fuldendte digitale kundeoplevelse er en proces, ikke et projekt,” siger Martin Bochineck.