Netop nu er Schulstad i gang med at køre et nyt design på Danmarks største brødmærke ud. Der er tale om Levebrød, hvor det efter 10 år med det samme design var på tide at gennemføre en modernisering.
Opgaven er blevet løst af Halbye Kaag JWT, som vandt opgaven i konkurrencen med et specialist-bureau.
Markedsudviklingschef, Nikolaj Dahl-Jensen siger, at Halbye Kaag først og fremmest imponerede ved at have testet sin ide af hos forbrugerne.
“Ofte oplever man at blive præsenteret for nogle ideer, hvor bureauerne argumenterer på rent subjektive holdninger om, hvad de selv synes er den bedste ide. Halbye Kaag imponerede ved forinden på eget initiativ at have spurgt forbrugerne, og man bliver mere rolig, når man på den måde bliver præsenteret for en ide, hvor bureauet selv har valideret den ved at teste den hos forbrugerne,” siger Nikoaj Dahl-Jensen.
Opgaven handlede om en modernisering – ikke om etableringen af en helt ny platform – og det nye design udløser da heller ikke forandringer i de øvrige markedsførings-aktiviteter. Her samarbejder man også med Halbye Kaag JWT.
“Det er en dynamisk kategori, så vi havde et behov for at få moderniseret designet. Levebrød har hele tiden handlet om sundhed, men nu står det tydeligere frem,” siger Nikolaj Dahl-Jensen og fortsætter:
“Designet er blevet mere lyst, harmoniskt og homogent. Brødkategorien efterlader generelt et meget kaotisk indtryk, og ved at blive mere homogen kan vi skabe lidt mere orden i kaoset og træde lidt tydeligere frem – samtidig med at vi gør det let for forbrugerne at finde lige netop deres variant.”
Et af resultaterne i testen af oplægget, som kom bag på designerne, var forbrugernes ønske om rent faktisk at kunne se meget af brødet igennem posen.
“Når vi taler om FMCG som brød, så skal design og shoppernes behov gå hånd i hånd. Alt for mange tager vitale beslutninger om design bag lukkede døre,” siger Claus Finderup, der er kontaktdirektør og ansvarlig for JWT ShopperMarketing.
Produkterne i Levebrød med det nye design kan ses her.