CV’et rummer to af de største brands i verden inden for fodbold: FC Barcelona og Manchester United. Og det kan godt være misundelsesværdigt for en del.
Men nu tilføjes der et lidt mindre fashionabelt navn.
Børsen beretter i dag om danske Casper Stylsvig, der var udviklingsdirektør og brand manager i FC Barcelona og manden, der indgik den ikoniske sponsor-aftale med Unicef. For otte år siden gik turen til Man U, hvor han blev sponsordirektør.
Nu skifter han klub – til London-klubben Fulham, der holder til i den næstbedste række, Championship, og som først forleden kom i sikkerhed fra nedrykning til 3. bedste række.
Et skridt eller to ned fodboldmæssigt, men et skridt op personligt og hierarkisk, for Casper Stylsvig får det øverste øverste økonomiske ansvar og kommer op blandt de 2-3 øverste i klubben, der er ejet af den pakistansk-amerikanske rigmand, Shahid Khan.
”Jeg fik et tilbud fra Fulham, som jeg simpelthen ikke kunne sige nej til. Der venter så mange nye, spændende udfordringer i jobbet, hvor jeg får større ledelsesansvar og indflydelse, end jeg nogensinde har haft,” siger Casper Stylsvig til Børsen.