Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Arlas nye innovationsstrategi betyder, at Arla i Danmark kommer med 12 nye produkter i løbet af i år og næste år.

I november sidste år skrev Bureaubiz, at Arla på globalt plan har ændret måden at organisere arbejdet med innovation. Målet med organisationsændringen var, at nye produkter skal udgøre 10 procent af omsætningen på globalt plan.

I dag i Børsen går mejerikoncernens direktør for Arla Consumer Denmark, Tomas Pietrangeli, så mere i dybden med planerne. I løbet af i år og næste år skal der lanceres 12 nye produkter, som skal få danskerne til at købe flere mejeriprodukter – helst fra Arla.

”Vi skal sælge flere varer i Danmark, så vi har skruet op for innovationen og for vores investering i markedsføring. I en årrække er salget faldet med omkring en halv procent i snit om året. Det skal vendes, så vores volumen stiger med et par procent årligt. Der kommer nyt allerede her i andet kvartal og målt i mængder vil vi få vækst i år,” siger direktøren til Børsen.

Forbruget af mejeriprodukter har været faldende de senere år og ifølge Arla-direktøren er der flere veje til at få forbrugerne til at spise og drikke flere mejeriprodukter.

”Vi har mange ideer i skufferne. I forvejen er vi foruden traditionelle mejeriprodukter som mælk, smør og ost inde i kategorier som softice, supper og sovse og der er mange andre muligheder. Vi afviser heller ikke at indgå i partnerskaber, hvor vi så leverer del af et produkt.”

Detailhandelsekspert Bruno Christensen, mener at det er realistisk, at Arla kan få danskerne til at indtage flere mejeriprodukter ved at lancere nye produkter og indgå nye partnerskaber.

Børsen, p. 6-7.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club