Tilbudsaviser og taktisk kommunikation er noget af det, som Berlingske-ejede Marketsquare er mest kendt for. Men bureauet vil gerne rumme et bredere sæt af kompetencer, og netop derfor er tre helt aktuelle kampagner en nyhed, som man gerne vil prale med. Ud over selvfølgelig, at kampagnerne har givet travlhed i årets første måneder.
For under en uge siden gik byggemarkedskæden Stark i luften med sin hidtil største kampagne, der rummer både tv, radio, online, print og instore (se film her).
Stark indgår i DT Group, der også omfatter Silvan, og har været mest kendt som byggemarkedet for håndværkere. Baggrunden for kampagnen er, at kæden både vil øge sit kendskab samt gøre sig mere synlig over for det private marked.
Marketsquare har længe håndteret tilbudsaviser for Stark, så kampagnen er en udvidelse af samarbejdet.
BT præsenterede for få dage siden et nyt design skabt af eTypes. Men det skal selvfølgelig markedsføres, og den opgave er lagt hos Marketsquare, som har været ansvarlig for konceptudvikling og kampagne til både print, web og tv.
Desuden har bureauet stået bag udviklingen og eksekveringen af markedsføringen af Colosseum, en 2000 kvadratmeter stor, ambitiøs megastore med eksklusive mærkevarer inden for sportsbeklædning i Rosengårdcentret i Odense. Butikken åbner i dag.
Endelig er også Sadolin og Dansk Golf Union nye kunder. Sadolin indgik i slutningen af 2011 en toårig aftale om udvikling og produktion af tilbudsaviser, annoncer, outdoor, kampagner samt instore elementer i kædens 56 butikker.
Dansk Golf Union har valgt at samle sine markedsføringsaktiviteter, designudvikling og magasinproduktion hos Marketsquare.
“Efter et 2011 præget af et presset marked og en omstillingsproces er det uhyre positivt at se, at vores forandringsproces begynder at bære frugt,” siger Marketsquares adm. dir. Jens Thrane-Møller.
Desuden er bureauet også netop flyttet ind til Københavns centrum efter at have holdt til i Virum.
“Flytningen er et naturligt næste skridt for os: Vores nye lokaler passer lagt bedre til vores størrelse og fokus på retailmarkedsføring – og så har flytningen bragt os helt tæt på de nyeste shoppingkoncepter i City,” siger Jens Thrane-Møller.