Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Web-bureauet havde sit hidtil bedste år - men det kunne have været endnu bedre på bundlinjen, hvis man ikke havde haft problemer med at skaffe de rigtige medarbejdere.

Adm. dir. Lars Tversted, Zupa, er tilfreds med det netop aflagte regnskab – selvom det kunne have været endnu bedre på bundlinjen end den fremgang på 21 pct., der står.

“Det er vores hidtil bedste år. Men det har også været et år, hvor vi har haft svært ved at skaffe de rigtige medarbejdere og derfor har været nødt til at anvende flere eksterne folk. Det har gjort det dyrere at løse opgaverne”, siger Lars Tversted.

Han glæder sig samtidig over, at bureauet også på kundesiden har udviklet sig i den ønskede retning.

“Vi har bevæget os mere over på kampagne- og kommunikationsmæssige projekter frem for de mere teknisk orienterede”, siger Lars Tversted.

Der er desuden sket forandringer i ejerkredsen, som Bureaubiz.dk fortalte i sidste uge. Lars Tversted og kontaktdirektør Niels Ranum har nu overtaget hele ejerskabet.

Nøgletal for Zupa

  • Bruttoavance 19,796 mio. kr. +14,4 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 824.833 kr. -5 pct.
  • Lønandel 67 (65)
  • Resultat af primær drift 3,844 mio. kr. +21 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club