Af Peter Engholm 25@mail.dk

Selskabet præsenterer sin nye salg- og marketingledelse, heriblandt en direct sales director, der tidligere på året høstede et millionbeløb ved en spektakulær handel.

Erkendelsen af, at både forretningen og organisationen er skrumpet, har fået Canal Digital til at skære det øverste salg- og marketinglag af – og rykke de personer, der arbejder i laget nedenunder, direkte op i ledergruppen.

Det oplyste Canal Digital tidligere på ugen til Bureaubiz, og ændringen medførte et farvel til marketingdirektør Søren Rinnov Østergaard og salgsdirektør Christina Rüsz.

Nu har koncernen så sat navne på den trio, der forfremmes til at være en del af Canal Digitals danske ledelse.

Dorthe Marie Kjær Kristiansen er udnævnt til marketingdirektør. Hun er cand.merc. i markeds- og forretningsudvikling og har været ansat i Canal Digital i 1½ år. Hun har tidligere været management konsulent hos hhv. PwC og TDC samt projektchef hhv. i Expert og Punkt1.

Thomas Sønderstrup er udnævnt til online sales director. Han er uddannet cand. mag. i dansk og film- og medievidenskab og har arbejdet med online marketing, salg og selfservice hos Egmont og 3.

Og endelig er Moonis Kamil udnævnt til direct sales director – og med respekt for hans to nye kolleger i ledelsesgruppen så er Moonis Kamils cv en kende mere interessant.

Han har nemlig været medejer af mobilselskabet Onfone, der oven på længere tids markant markedsføring og vækst i maj blev solgt til TDC under stor mediebevågenhed.

Kamil havde ifølge flere medier blot en mindre andel, men selv en mindre del kan være noget værd, når nu TDC betalte Onfone 300 mio. kr. for selskabet.

Moonis Kamil har siden barneårene boet i Taastrup, og her skildrede den lokale avis kort efter Onfone-handlen ham som “mangemillionær” – uden at avisen dog meldte noget om, hvor meget handlen havde indbragt ham.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club