Mantra skal kæmpe om innovationspris

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet er oppe mod 9 andre videns-virksomheder. Bag står Dansk Erhverv, som selv kalder prisen for en stafet. Også et pr-bureau er med på short-listen.

Normalt handler priser om noget, man har gjort. Helt sådan ser Dansk Erhverv ikke på en nyindstiftet pris, og organisationen kalder derfor den nyindstiftede pris for “Årets videnstafet”.

Den uddeles på en stor videns-konference d. 18. november.

“Vi repræsenterer en stor del af videns-erhvervene, og det er et vigtigt område for Danmark. Derfor mener vi, at det er relevant at sætte fokus på området, og planen er, at vi hvert år i november vil holde en videnskonference, hvor prisen skal uddeles”, siger chefkonsulent Søren Friis Larsen, Dansk Erhverv.

Han fortæller samtidig, at tanken med Årets videnstafet er at fokusere på nogle virksomheder, der har gjort sig bemærket inden for innovation, men hvor man i højere grad vil kigge på, hvad prismodtageren gør i det kommende år, indtil stafetten så gives videre.

De 10 på shortlisten er udvalgt af et ekspertpanel på fem personer med Copenhagen Business Schools rektor, Finn Junge Jensen i spidsen. Ekspertpanelet kan både selv komme med forslag og modtage nomineringer fra Dansk Erhvervs brancheorganisationer.

Der er selvfølgelig en række kriterier, men da fokus er på noget mere fremadrettet, bygger prisen ikke på mere hårde facts.

“Det gør selvfølgelig udfordringen for ekspertpanelet større”, siger Søren Friis Larsen.

Blandt de 10 short-listede finder man Mantra, der således får mulighed for at præsentere sig over for ekspertpanelet, før vinderen udvælges. Men inden for bureauverdenen er også pr-bureauet Geelmuyden Kiese komme på listen.

De 10 nominerede er:

  • 1508 A/S
  • BDO Scanrevision
  • DesignIt
  • Geelmuyden Kiese
  • HP Danmark
  • IT Factory
  • Jobindex
  • KPMG Danmark
  • Mantra
  • Segmenta A/S
  • The Coaching Company