Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet er dog ikke blevet større - men blevet rigere. Både på bundlinjen og på kompetencer. Desuden er et par nye kunder kommet til.

Der er flere måde at anskue Hello Groups seneste regnskab på. Bruttoavancen er faldet, og på den måde er aktiviteten blevet mindre.

Men det er udtryk for, at bureauet har været gennem en transformation, hvor fokus er flyttet mere over på kommunikation og strategi, og kigger man på bruttoavancen pr. medarbejder, så er den rent faktisk steget med over 40 pct.

Det giver en særdeles positiv udvikling, hvor et stort minus er vendt til et solid plus.

Jacob Langemark erklærer sig da også rimeligt tilfreds – men anfører desuden som noget vigtigt, at bureauet er blevet rigere på kompetencer.

Det vigtigste for os var ikke at tjene kassen – men at blive dygtigere. Så vi har investeret i en masse metodeudvikling og rekruttering,” siger Jacob Langemark og fortsætter:

“Væsentlige nyskabelser er at vi har taget 2 plannere ind – Aylin Kanpak, som er head of planning hos os nu. Aylin kommer fra en stilling som Head of Stategic Planning hos Medina Turgul DDB i Tyrkiet. Derudover har vi fået Tobias Høgsberg som kom fra Bates Y&R. Derudover har vi fået Michael Lee ind som kreativ direktør – hvilket han også var i 2006-2007. Mike er hardcore. Mike teamer op med Gustaf Hultberger, AD som kommer fra en stilling som seniorkreativ hos DDB. Så udover det finansielle overskud synes jeg at vi kommer ud af året med et meget tilfredsstillende kompetence- og proces-overskud.”

Jacob Langemark kan desuden fortælle, at bureauet inden for de sidste par måneder har indledt et samarbejde med Lauritz.com, Lærestandens Brandforsikring og OneStopMind.com.

Nøgletal for Hello Group

  • Bruttoavance 22,631. mio. kr. -19,5 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 905.240 kr. +41,6 pct.
  • Lønandel 65,2 (79,4)
  • Resultat af primær drift +2,138 mio. kr. (-3,091 mio. året før)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club