Markant oprustning i Momondos marketingafdeling

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Rejseportalen har oprettet en ny afdeling med 6 medarbejdere for strategi og kampagner og hentet en mediabureaudirektør til at lede den.

Rejseportalen Momondo arbejder med en meget ambitiøs vækstplan, der indebærer, at omsætningen skal fordobles år efter år.

I den proces skal man have styr på sit brand, og her er det ikke nok, at man sidste efterår valgte DDB som sit nye reklamebureau og siden har lanceret en ny kampagne platform.

Der skal også oprustes internt, og det har man så sørget for hen over det seneste halve år. Der er oprettet en helt ny afdeling for Global Marketing Strategy & Campaigns og den er nu bemandet med seks medarbejdere.

Chefen er Per Christiansen, som i foråret flyttede fra et job som direktør for strategi-enheden Carat Deep Blue. Hans opgave er at være med til at professionalisere marketing-disciplinen hos Momondo, og være en af de primære drivere bag virksomhedens høje vækstambitioner.

Hos Carat Deep Blue er research director Malene Deleuran Larsen rykket op som direktør for enheden.

Ud over Per Christiansen har Momondo i foråret også ansat Helle Goodstein som Brand & Campaign Director. Hun kom fra et job som senior tekstforfatter hos Wibroe, Duckert & Partners.

Desuden er AD’eren Jay Zahiri blevet hentet til Momondo som del af afdelingen. Han har arbejdet professionelt med grafisk design og webudvikling samt været involveret i forskellige start-up virksomheder, senest som Art Director i en mindre virksomhed indenfor telesektoren, hvor han sammen med CMO’en stod for at udvikle brandet.

Lige før sommeren knyttede man så Lotte Bork Ferraro til selskabet som Global CRM Manager. Hun kom fra et job hos Danica Pension, hvor hun bl.a. opbyggede selskabets CRM set-up, organisation og digitale kommunikation.

Seneste ankomne er Rikke Rømer, der har fået titel af Global Campaign Manager. Samme funktion har Trine Fjendbo Petersen, som har været hos Momondo i længere tid.

Den nye afdeling er således nu på plads og den markante marketing-oprustning har som mål dels at kunne håndtere flere opgaver selv og dels at opruste på brandudvikling og -pleje samt strukturere og prioritere kampagne-arbejdet. Det sker med reference til Momondos øverste marketingansvarlige, Tore Pein Jensen, og i samarbejde med den øvrige marketingafdeling, der bl.a. rummer en række online, content og grafiske medarbejdere. Ialt er der over 50 marketingfolk hos Momondo.