Fusionen mellem det svenske og danske postvæsen har givet Post Danmarks kommunikationschef, Lars Kaspersen, et udvidet ansvarsområde. Han er nu også øverste chef for Marketing.
Den nye organisation har indebåret en flyttedag for flere af de ledere, der har haft berøring med bureauer og annoncører. Det gælder marketingchef Søren-Michael Pihl og vicedirektør Anders Due, der ud over ansvar for salgsorganisationen i Danmark også har været stærkt involveret i den årlige rejse til DMA i USA og DM Dagen.
Begge sidder nu i afdelingen for Forretningsudvikling med hver deres områder.
For Marketing betyder det, at Jørgen H. K. Jepsen er konstitueret som marketingchef med reference til Lars Kaspersen.
Søren Ravn Jensen overtager ansvaret for erhvervskunder.
Udformningen af den fremtidige marketingafdeling afventer, at koncernens forretningsenheder bliver bragt på plads.
“Marketing skal afspejle behovet for forretningsenhederne, og derfor skal tingene gøres i den rækkefølge”, siger Lars Kaspersen, der blev ansat som kommunikationschef og som i sin karriere har været mere klassisk informations-orienteret end markedsførings-orienteret.
“Nu har jeg rent faktisk beskæftiget mig med markedsføring i tidligere job, men ellers har du ret. Jeg ser heller ikke selv markedsføring som min spidskompetence”, siger Lars Kaspersen og fortsætter:
“Jeg har et ledelsesansvar for al kommunikation, så en af mine opgaver er at finde de bedste folk til de enkelte områder. Men jeg er også af den opfattelse, at vi har en velfungerende organisation, og så kan vi lige så godt stræbe efter at gøre det rigtigt første gang i stedet for at skynde os at ændre noget”, siger Lars Kaspersen.