Markedsføring og innovation øger Arlas salg

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: En historisk vækst er sket via fokus på nye produkter og markant øget markedsføring.

Sidste år meldte Arla ud om en ny organisation, der skulle styrke innovationen på globalt plan.

De seneste to år har Arla sendt 88 nye produkter ud på det danske marked og det – sammen med øget markedsføring – har betydet, at Arla har kunnet øge salget med 3 procent i et faldende dansk marked. Det skriver Børsen.

”Hvis vi kan lave en vækst på 3 procent årligt, vil det være rigtig fint på et modent marked som Danmark. Arla skal jo overordnet hente en stor del af sin vækst på markeder uden for Europa. Et ryk på 3 procent i Danmark er historisk stort. Så langt jeg kan se tilbage, har vi ikke haft en lignende dansk vækst,” siger direktør Tomas Pietrangeli til avisen.

Markedsføringen er øget markant med 25 procent til over 200 mio. kroner og er finansieret ved besparelser og effektiviseringer andre steder.

Børsen, p. 11.