Markedsføring udpeger ny chefredaktør

Peter Engholm,
journalist

Ole Obitsø, der det seneste halvandet har været nyhedschef for Markedsføring, bliver mediets nye chefredaktør.

Mediet Markedsføring har sin nye chefredaktør på plads. 29-årige Ole Obitsø, der det sidste halvandet år har været nyhedschef for Markedsføring, overtager chefredaktør-stolen på mediet efter Andreas Marckmann Andreassen, der bliver chefredaktør og adm. direktør på fagbladet Folkeskolen.   

Før jobbet på Markedsføring var Ole Obitsø nyhedschef på fagbladet Journalisten, ligesom han i en årrække har skrevet som journalist for medier som Akademikerbladet, Journalisten, Euroman, DR og Jyllands-Posten.  

”Jeg er både sindssygt glad for, ydmyg og stolt over at træde ind i rollen som chefredaktør for mediet Markedsføring. Jeg føler et enormt ansvar for at videreudvikle mediet i den kritiske og nysgerrige retning, hele redaktionen har sat under Andreas Marckmanns ledelse det sidste halvandet år,” siger Ole Obitsø.

Adm. direktør i Dansk Markedsføring, Thomas Wahl, udtrykker på denne vis sin glæde ved den nye chefredaktør:

“Vi har været igennem en meget grundig ansættelsesproces, og det har været et stort og stærkt felt af kompetente kandidater. Når valget i sidste ende faldt på Ole Obitsø, skyldes det, at han dels matcher vores ambitioner for fortsat at udvikle mediet på tværs af de journalistiske discipliner, dels har den rette forståelse for, hvordan mediet kan skabe værdi ikke blot for vores medlemmer, men for hele branchen ved at insistere på et meget højt fagligt niveau.”