Det bliver en marketingchef, der afløser Dan Tschernia, som adm.direktør for TV2/ Lorry.
Det er Morten Kjær Petersen, 45, som er hentet fra et job som marketingchef hos TV 2.
På TV 2 har Morten Kjær Petersen haft ansvar for den kreative og strategiske udvikling af markedsføring for alle TV 2s kanaler, herunder TV 2s aktiviteter på de sociale medier.
Valget faldt på Morten Kjær Petersen på grund af hans viden om og passion for regional journalistik, samt hans ledererfaringer, hans kreative og strategiske evner, samt hans store erfaring med public service, skriver TV2/ Lorry i en pressemeddelelse.
Morten Kjær Petersen fortæller, at han vil bruge teknologien mere end hidtil:
”Vi lever i en tid, hvor teknologien giver uanede nye muligheder for at formidle regional journalistik på helt nye måder, og dem skal vi i gang med at undersøge sammen med vores seere og brugere.”
Morten Kjær Petersen har tidligere været kommunikations- og fundraisingchef i Red Barnet, chefredaktør for DR P3, DR P4 og Radioavisen samt leder på DR P3 og redaktør på Aftenshowet.