Af Peter Engholm 25@mail.dk

Efter fem år i Nesa og siden Dong Energy skifter Kim Bach til Rockwool Scandinavia

Energi. Ikke nogen ringe rød tråd at ha’ i sit cv. Kim Bach er skiftet fra Dong Energy til Rockwool Scandinavia. Fra at handle med energi til at spare på det, via isolering af stenuld.

Et andet gennemgående træk er – naturligvis – marketing. Kim Bach var koncernmarketingchef i Dong Energy, og bliver marketingdirektør i Rockwool. Før Dong var han i tre år direktør i Kunde & Co-datterselskabet E-sense.

Forskellen mellem Dong og Rockwool ligger bl.a. i størrelsen: Dong Energy er faktor 3 i forhold til Rockwool Scandinavia – 41,6 mia. kr. i omsætning mod 13,9 mia. kr., indtjeningsbidrag (EBITDA) på 9,6 mia. kr. i Dong mod Rockwools 3,4 mia. kr.

Dong Energy har fået ros for sin aktivering af sponsoratet af fodboldlandsholdet, mens nogle måske vil mene, at der ligger mere uopdyrket land foran Rockwool.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club