Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Jens Jermiin i Bureaubiz’ serie: Coca-Cola vil have sine mærker styrket ud af krisen og leder derfor efter nye kombinationer af medie- og kreative strategier.

Vejret er godt, og det kan man i særdeleshed godt nyde, når man sælger læskedrikke

Det fortæller marketingdirektør Jens Jermiin, der er tredje gæst i Bureaubiz’ serie om marketingdirektørens udfordringer, hvor der skal svares på to sørgsmål:

Hvilke problemstillinger står lige nu øverst på din dagsorden?

“Lige nu render vi rundt og nyder det gode vejr. Man bliver glad i låget af det og så har det en god effekt på vores salg. Men øverst på dagsordenen står: Hvordan vi som annoncør midt i en global recession kan agere smartere, således at vores mærker og markedsandele kommer styrket ud af krisen? Så i øjeblikket ser vi på forskellige kombinationer af medie- og kreativ strategier for at finde det optimale mix – og det er en ret interessant problemstilling at beskæftige sig med – specielt fordi der ikke er nogen fortilfælde at læne sig op ad”.

Hvad har du mest brug for, at dit bureau/mediabureau/webbureau hjælper dig med lige nu?

“I forbindelse med opstart af 2010 og set i lyset af den nuværende økonomiske situation skal vi og vores bureauer udvise smidighed og effektivitet i samarbejdet. De skal vise os at de vil os 100% d.v.s. ægte forpligtigelse til at ville samarbejde med os samt med vores øvrige bureauer i melllem. De skal demonstrere en strategisk og kreativ udholdenhed samt fuldstændig forståelse for hvorledes vi kan vækste vores forretning gennem de kerneydelser, de tilbyder os. Og så forventer vi, at vi kan ha’ det rart og sjovt sammen – det modsatte er livet for kort til”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club