Marketingdirektør skifte i Canal Digital

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Solveig Thrane-Møller har sagt sit job op og er stoppet. Hun erstattes af to personer.

Når man sidder i et travlt job er det svært at få tid til rigtig at reflektere over tingene. Når man ydermere har siddet i et job i 12 år, så kan der være behov for at overveje, hvad fremtiden skal byde på.

På den baggrund valgte Canal Digital’s salgs- og marketingdirektør, Solveig Thrane-Møller, at sige sit job for en måneds tid siden – uden at have noget andet.

“Nu vil jeg holde fri og nyde tiden med børnene og i det nye år vil jeg så overveje, hvad jeg vil og hvad markedet byder på af muligheder”, siger Solveig Thrane-Møller og indrømmer, at adm. dir. Jens Arnesens nylige afgang også spillede ind.

“Vi har arbejdet sammen i langt de fleste af mine 12 år i firmaet, så hans afgang inspirerede mig til at tænke over tingene”, siger Solveig Thrane-Møller.

Hun er blevet erstattet af to personer. Marketingchef Søren Østergaard er blevet udnævnt til marketingdirektør, mens direct sales manager Christina Rüsz er blevet udnævnt til salgsdirektør.

Der er ikke tale om konstitueringer men om permanente løsninger, og derved er ledelsen i Canal Digital på plads – bortset fra den adm. dir.

Her er selskabets nordiske chef, Jarl Söderman, konstitueret på posten. Han bor rent faktisk i Danmark og kender derfor markedet godt, så der er ikke travlt med at finde en ny topchef, fortæller selskabets informationschef Catja Middelboe Andersen.

2009 har samlet budt på en del udskiftninger i den øverste ledelse. Solveig Thrane-Møller overtog salgs-ansvaret fra Peter From, da han i foråret gik til Yousee. Og i sommer forlod HR-direktøren firmaet til fordel for Dansk Supermarked. Hun er foreløbig ikke blevet erstattet, og det er ikke sikkert, det bliver tilfældet. Der er sket en intern udnævnelse af en ny HR-chef, som dog ikke er blevet direktør.