Morten Sune Jonas har nu skiftet jobbet som marketingdirektør hos Agillic ud med et nyt som kontaktdirektør hos Wibroe, Duckert & Partners. Det sker efter blot et halvt år på posten – men den korte periode er faktisk lige efter planen.
Morten Sune Jonas var i en årrække kontaktdirektør hos DDB men valgte at gå sammen med bureauets adm. dir. Johnny Henriksen, da han forlod DDB og startede New Deal Group.
Et af de første store projekter i New Deal Group var en investering i Agillic, og det var i den sammenhæng, at Morten Sune Jonas trådte ind som selskabets marketingdirektør.
“Han har hjulpet med at dreje Agillic i en mere kundedrevet retning, og det har hele tiden været set som et projekt. Aftalen lød på et halvt år, og Morten Sune er stadig aktiv i ejerkredsen og som sparringpartner for bestyrelsen,” siger Agillics adm. direktør, Frederik Wiedemann.
Hos Partners kommer Morten Sune Jonas til igen at arbejde sammen med Jesper Schmidt, der er bureauets kreative direktør. De to kender hinanden fra DDB, hvor Jesper Schmidt var kreativ direktør, før han gik til Partners.
Morten Sune Jonas ser frem til at genoptage dette samarbejde – særligt fordi det resulterede i en række markante kampagner: Bl.a. Tak Rock for Royal Beer og Fra Skagen til København og Spark Bold for Faxe Kondi. Begge kampagner har vundet priser ved Advertising Effectiveness Award.
”Jeg har altid anset Partners som et af Danmarks allermest ambitiøse og dygtige bureauer. Og jeg er meget tiltalt af den spændende rejse, som Partners nu skal på. Jeg vil uden tvivl få mulighed for at bringe min marketingstrategiske baggrund og erfaring med orkestrering af nye og gamle medier i spil,” siger Morten Sune Jonas.
Han er ikke den eneste nye hos Partners, der er i gang med en omstilling, som har indebåret et farvel til nogle folk og et goddag til andre. Kunderne og kundernes kunder forandrer sig, og så skal bureauet forandre sig med.
Ud over Morten Sune Jonas har man ansat tre nye.
“Sune Børsen er kommet til fra Relationshuset Gekko, hvor han var kontaktchef. Sune har en omfattende digital & CRM-mæssig baggrund. Jesper Jørgensen kommer fra Wunderman, hvor han var projektleder. Sidst men ikke mindst er Helle Goodstein hentet fra Co+, som senior tekstforfatter. Helle er virkelig en kapacitet i CRM-branchen, som vi har store forventninger til,” siger adm. direktør i Wibroe, Duckert & Partners, Bjarne Spellerberg Orfelt, og fortsætter:
“Disse tre ansættelser samt ansættelsen af Morten Sune er udtryk for, at vi alle skal være 100 pct. digitalt funderet fremadrettet i vores kommunikationstilgang, men også have folk på bureauet, som forstår substansen i vores kunders kunder og den CRM- og datamæssige tilgang til kommunikation.”