Marketingdirektør bliver McDonald’s nye danske topchef

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Burgerkæden sætter et nyt ledelseshold og er på jagt efter ny marketingdirektør.

Joachim Knudsen, der siden 2010 har været marketingdirektør i McDonald’s Danmark, bliver ny administrerende direktør for burgerkæden i Danmark.

Han erstatter Stephen Shillington, der skal til en ledende rolle i i McDonald’s North West Division med base i London. Samtidig fortsætter han som Vice President for Norden.

Joachim Knudsen kommer til at stå i spidsen for et næsten helt nyt ledelsesteam, idet en stor del af den nuværende ledelse forfremmes til internationale opgaver.

Endnu er der dog ikke fundet en afløser til marketingdirektør-posten, men søge-processen er sat i gang.

Den øvrige nye ledelse er på plads og hentes udelukkende fra McDonald’s egne rækker.

Forfremmelserne gælder Kim Trier, der bliver Operations Director, Tina Gath, bliver ny økonomidirektør og Mette Hybschmann ny HR direktør.

Ledelsen består desuden af kommunikationsdirektør Stine Green Paulsen, der tiltrådte i 2013.

Joachim Knudsen arbejdede før McDonald’s over 10 år som marketingchef i Carlsberg Danmark.

Stephen Shillington fremhæver over for Børsen Joachim Knudsens visionære talenter som en del af grundlaget for valget af ham.

“Joachim er arkitekten bag mange af vores initiativer, og han er ekseptionelt motiveret til at løfte McDonald’s til næste niveau,” siger Stephen Shillington til Børsen.

Joachim Knudsen har bl.a. været med til at indføre Mcdonald’s nye linje med lanceringen af morgenmad og salg af Nøglehulsmærkede produkter.

Over de næste fem år vil McDonald’s foretage en stor digital satsning, siger Joachim Knudsen til Børsen. Det indebærer bl.a., at man vil kunne bestille burgeren hjemmefra, over telefonen eller på skærme i restauranten. Han vil dog ikke komme nærmere ind på, hvornår man vil kunne se de nye digitale initiativer.