Af Peter Engholm 25@mail.dk

Christian Boas Linde skifter fra Pepsi – og krigen mod Coca-Cola – til Mars Danmark, hvor han skal være adm. direktør.

“Det er klicheen om at søge nye udfordringer. Jeg har skabt gode resultater gennem seks år i Pepsico og Quaker, og så var tiden inde til beskæftige sig med nye kategorier”, siger Christian Boas Linde, der pr. 1. oktober bliver ny chef for Mars Danmark.

Det vil fortsat være i FMCG-land, at Christian Linde bevæger sig, men han rykker nærmere selve salget.

“Jeg vil komme det tættere på dagligvarehandlen. Mars er i direkte kontakt med handlen – det er Quaker også, men Pepsi er det indirekte via de gode samarbejdspartnere Royal Unibrew og Rynkeby”, siger Christian Linde.

Med sit farvel til Pepsi følger også afskeden med den klassiske Coca Cola-Pepsi duel, der har antaget karakter af en slagmark de senere år.

“Sodavandsmarkedet er under betydeligt pres, og når truget er tomt, bides hestene. Og i den kamp klarer Pepsi Max sig så godt, at man for første gang overhalet Coke Zero i dagligvarehandlen,” siger Christan Linde.

Mens Pepsi i Danmark kører internationale kampagner, mixer Mars i højere grad internationalt med nordisk i markedsføringen. Og netop det kombinatoriske præger den kommende direktør – i form af konkurrenceminded og kreativ:

“Jeg kommer fra en amerikansk virksomhed, der om nogen er performanceorienteret – samtidig er jeg idérig og kreativ. Min styrke er at kunne anskue problemer fra forskellige vinkler og derigennem skabe værdi. Ikke at jeg i den retning forudser ændringer i Mars, der i forvejen kører godt,” siger Christian Linde.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club