Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Fra at være ansvarlig for Norden, bliver Martin Bochineck chef for 7.000 medarbejdere i 45 lande og en omsætning i milliardklassen. Samtidig får Isobar Denmark en ny chefduo, og Martin Bochineck fastholder forbindelsen til Norden som bestyrelsesformand.

Martin Bochineck bliver global president for Isobar, og bliver dermed blandt de højest placerede danskere i den internationale marketingverden.

10 regionale chefer, godt 7.000 medarbejdere i 45 lande og en omsætning i millardklassen. Det er det, han påtager sig ansvaret for, når rollen som CEO for Isobar i Norden skiftes ud.

Det hele begyndte i 2000, hvor Martin Bochineck sammen med Kasper Basse og Umwelt stiftede Magnetix. Kasper Basse stoppede dog for at stifte Joe & The Juice og i stedet kom Christina Rind Helsbro ind som partner.

I 2016 blev Magnetix købt af Dentsu Aegis Network, og fusioneret ind under Isobar-brandet, og Martin Bochineck blev chef.

Siden da har Isobar i Norden fortsat med at øge omsætningen markant, og det er ikke mindst disse forretningsmæssige resultater, der nu fører til, at Martin Bochineck bliver løftet op som global chef, siger Jean Lin, global CEO for creative & experience hos Dentsu Aegis i en pressemeddelelse.

”Med Martin får vi et fantastisk forretningstalent med passion for interaktive løsninger i verdensklasse. Jeg har fulgt Martin siden vi købte Magnetix, og jeg ser frem til at se, hvordan han vil tage Isobar til det næste niveau på globalt plan.”

Selv er Martin Bochineck glad for at få muligheden for at bruge sine erfaringer fra Norden på den internationale scene:

”Jeg er meget glad for at kunne bidrage til det samlede Isobars forretning. Jeg elsker Isobar brandet og vores position inden for experience-led digital transformation. Vi er ganske unikke i vores tilgang og har en skala som få kan konkurrere med. Der er sat nogle meget store mål for Isobar fra dentsus side, dybest set er det ambitionen at fordoble bureauet. Den vækst skal både ske organisk og ved opkøb, her kigger vi på både EMEA, Americas og APAC,” siger Martin Bochineck.

Ny ledelse i Danmark
Isobar Danmark med 240 ansatte får en en ny chefduo bestående af Wendy Wiese Petersen og Jimmi Eriksen. Wendy Wiese Petersen, der har arbejdet på bureauet i 14 år, bliver bureauchef og tager dermed ansvaret for bureaudriften, mens Jimmi Eriksen med otte år på bureauet, bliver adm. direktør med fokus på forretningsudvikling. 

Ny nordisk CEO kommer fra Melbourne
Ny nordisk CEO efter Martin Bochinek bliver Bobby Hollingsworth, som kommer fra et job som chef for Isobar Melbourne med 250 medarbejdere. 

Bobby Hollingsworth har stået i spidsen for Isobars nordiske satsning indenfor martech og har på rekordtid skabt betydelige resultater på det nordiske marked med blandt andet Adobe og Salesforce, skriver bureauet i pressemeddelelsen.

Martin Bochineck indtræder som bestyrelsesformand
Martin Bochineck indtræder som ny nordisk bestyrelsesformand for Isobar og vil derfor komme til at samarbejde med Bobby Hollingsworth.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club