Martin O. Rasmussen bliver direktør for Infomedia

Peter Engholm
25@mail.dk

Media intelligence-selskabet, ejet af JP/Politikens Hus og Berlingske Media, har hentet den tidligere Mindshare-direktør ind som ny topchef.

Den 28. februar var Martin Ove Rasmussens sidste dag på Mindshare – mediabureauet, som han havde med til at etablere og bygge op. 

Han havde ganske vist meldt sin afgang nogle måneder forinden og var fritstillet frem til aftrædelsesdagen. 

Meldingen var dengang, at ”jeg skal finde et nyt job” – og det har Martin O. Rasmussen nu: 

Nordens største udbyder af media intelligence-løsninger, Infomedia, får ny adm.  direktør. Med virkning fra 2. januar tiltræder Martin Ove Rasmussen posten som Group CEO. Bestyrelsesformanden for Infomedia, Anders Heering, siger: 

”Martin er en stærk, moderne og resultatorienteret leder med sit afsæt i medie- og kommunikationsbranchen og omfattende erfaring med nordisk ledelse. Jeg er overbevist om, at Infomedia med Martin i spidsen vil udnytte sin nordiske førerposition til at skabe yderligere vækst og succes i en medieverden under hastig forandring.”

Infomediakoncernen har ca. 200 ansatte på kontorer i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Estland og udvikler og rådgiver om media intelligence-løsninger, herunder medieovervågning og medieanalyse på tværs af medier og platforme – lokalt og internationalt.

Infomedia er ejet i fællesskab af JP/Politikens Hus og Berlingske Media. Selskabet har siden etableringen i 2002 udvidet forretningen både organisk og via opkøb – herunder Opoint i 2018 samt M-Brains norske og svenske medieovervågningsaktiviteter i 2019. I 2022 købte Infomedia sig desuden ind i tech-startup-selskabet MediaCatch.

Selv siger Martin O. Rasmussen:

”Infomedia er en utrolig spændende virksomhed, som har været gennem en rivende udvikling de senere år med både opkøb, nye partnerskaber og produktinnovation i et stærkt konkurrencepræget marked. Det skal der bygges videre på samtidig med, at der skal sikres en solid forankring og kapitalisering. Det har aldrig været vigtigere for virksomheder og organisationer at pleje og beskytte deres omdømme i medielandskabet. Og her står Infomedia i en unik position med tunge faglige kompetencer, førende digitale løsninger og en markedsledende position i Norden.”

Posten som CEO blev ledig, efter at den hidtidige CEO Thomas Vejlemand stoppede i oktober, hvorefter CFO Kate Wichmann blev konstitueret som CEO. Infomedias direktion består herefter af CEO Martin Ove Rasmussen og CFO Kate Wichmann.