Martin Sorrell: Bureauer og produktionsselskaber bør arbejde sammen om indhold

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

WPP-bossen advarer tv-ejere mod for høje produktions-omkostninger, og der er behov for nye samarbejder for at skabe indhold til flere platforme.

Digitaliseringen og finanskrisen vil få store konsekvenser for den etablerede tv-industri. Det mener Sir Martin Sorrell, der er chef for verdens største bureaugruppe, engelske WPP Group.

“Hvis jeg i dag var ejer af et medie i et land, ville jeg være meget nervøs”, sagde han på MIP-messen i Cannes ifølge Resume.se.

Han understregede, at forandringerne i markedet skaber nye muligheder for indhold med nye forretningsmodeller, og at medier, der arbejder hen over grænser i forskellige platforme er dem, der har de bedste chancer for at overleve.

Martin Sorrell understregede specifikt-produktionerne, som for ham at se ganske enkelt er for dyre.

“Der må ske forandringer. Men det er samtidig en mulighed for indholds-producenterne og bureauerne. De må arbejde tættere sammen for at skabe indhold, der fungerer på flere platforme som f.eks. internet og mobil”, sagde Martin Sorrell.