Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

WPP-bossen advarer tv-ejere mod for høje produktions-omkostninger, og der er behov for nye samarbejder for at skabe indhold til flere platforme.

Digitaliseringen og finanskrisen vil få store konsekvenser for den etablerede tv-industri. Det mener Sir Martin Sorrell, der er chef for verdens største bureaugruppe, engelske WPP Group.

“Hvis jeg i dag var ejer af et medie i et land, ville jeg være meget nervøs”, sagde han på MIP-messen i Cannes ifølge Resume.se.

Han understregede, at forandringerne i markedet skaber nye muligheder for indhold med nye forretningsmodeller, og at medier, der arbejder hen over grænser i forskellige platforme er dem, der har de bedste chancer for at overleve.

Martin Sorrell understregede specifikt-produktionerne, som for ham at se ganske enkelt er for dyre.

“Der må ske forandringer. Men det er samtidig en mulighed for indholds-producenterne og bureauerne. De må arbejde tættere sammen for at skabe indhold, der fungerer på flere platforme som f.eks. internet og mobil”, sagde Martin Sorrell.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club