Foodora blev lanceret i Danmark sidste efterår, efter at ejeren – tyske Delivery Hero – et år forinden havde købt hele den danske takeaway-tjeneste, Hungry.
Med en ny visuel identitet, en legende tagline og et nyt filmunivers med en dansk instruktør i spidsen vil Foodora tage konkurrencen op med Just Eat og Wolt.
Med taglinen “Bare fordi” vil Foodora genfinde danskernes glæde ved at spise takeaway. Det er Martin Werner, der har instrueret Foodoras reklamefilm, der spiller på mulighederne og glæden ved takeaway – uden skam. Det er ifølge en pressemeddelelse udtryk for et strategisk skifte i brandets tilgang, der skiller sig ud fra de største konkurrenters måde at kommunikere.
”Med ‘Bare fordi’ tager vi fat i det skamfulde stigma, der ofte er forbundet med takeaway. Vi har ofte en tendens til at skjule, at vi nogle gange bestiller takeaway og har lyst til det,” siger Thomas Rendbæk, CMO i Foodora Danmark, og uddyber:
“Vi vil hylde oplevelsen og gøre det sjovt og legende at bestille mad – bare fordi man har lyst. Den følelse skal være helt okay, hvad enten det handler om et specifikt måltid, eller oplevelsen ved at få mad leveret og bruge tiden på sig selv i stedet.”
Herhjemme har Kadaver, Dentsu og Help PR bistået med aktiveringen, mens KoTo Studio og GUT Amsterdam har arbejdet med den europæiske udvikling. I den proces er alt blevet ændret – lige fra brandposition. tone of voice, til logo, billedstil og grafisk design.