Marvelous udvider med en kreativ direktør

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den nye kreative direktør er hentet hos Liquidminds og har 26 års erfaring fra en række forskellige bureauer.

Mediabrands’ digitale reklamebureau, Marvelous, udvider sit kreative team med endnu en kreativ direktør.

Det er Cristobal Francisco Anthony Hödar, som har 26 års erfaring som kreativ chef og senior AD’er med i bagagen.

Bl.a. fra bureauer som McCann, Kunde & Co., Proximity og DraftFCB. Senest kommer han fra en stilling som kreativ direktør hos LiquidMinds.

Hos Marvelous skal Cris Hödar arbejde med strategisk sparring og rådgivning, udvikling af kreativ kommunikation og konkrete anbefalinger til medievalg og eksekvering.

”Min spidskompetence ligger indenfor det kreative, men det er min overbevisning, at god kommunikation kræver, at man på kort tid kan sætte sig ind i et givent marked og anskue tingene fra et strategisk perspektiv, trække essensen ud, strukturere de markedsføringsmæssige udfordringer og på denne baggrund komme med kompetente anbefalinger,” siger Cris Hödar.

Som kreativ direktør skal Cris Hödar sammen med de to øvrige kreative direktører, Mikkel Stig Christensen og Martin Maaløe, lede det kreative team på i alt 8 personer.

”Vi udvider med en kreativ direktør, fordi vi får flere og flere opgaver, hvor vi har brug for kvalifikationer til at kunne skabe store kreative koncepter, som skal hænge sammen på tværs af flere platforme,” siger adm. dir. Christian Strand.

Han fortæller videre, at han inden for de seneste to år har haft omkring 10 kaffemøder med Cris Hödar, med henblik på et samarbejde, når tiden var til det og det er den så den 1. april, hvor Cris Hödar starter i sit job.