Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Masters og Webmasters bliver til et bureau. Fusionen koster to medarbejdere jobbet. Regnskabet har kurs mod et rundt nul.

Det er i spændingsfeltet mellem off- og online, de interessante løsninger ligger. Det er i hvert fald sådan, man ser på det i Masters-gruppen.

“I branchen kan man høre diskussioner om, hvorvidt web-bureauer er på vej til at blive det nye lead-bureau. Jeg mener, den måde at se tingene på er forfejlet. Et traditionelt reklamebureau, der ikke kan online, er et problem. Men det er et web-bureau uden de traditionelle kompetencer også, og det er vores vision for at fusionere Masters og Webmasters”, fortæller Marianne Hjaltelin, der bliver adm. dir. for det fusionerede bureau.

Bureauet har kalenderår som regnskabsår, og regnskabet er endnu ikke færdigt. Men det tegner til at blive et lille minus i Masters og et lille plus i Webmasters, så man samlet set holder skindet på næsen.

Marianne Hjaltelin medgiver, at de mulige synergier, der indebærer at 14 plus 7 medarbejdere bliver til 19, selvfølgelig også har spillet ind.

“Vi har mulighed for at sammensætte et team over for kunden i stedet for to”, siger Marianne Hjaltelin.

Hun fortryder ikke, at man i sin tid skabte Webmasters som et selvstændigt selskab:

“Det var en rigtig beslutning, da vi for fire år siden åbnede et webbureau. Det har vokset sig stort, stærkt og solidt, og medarbejderne kommer med stærke spidskompetencer. De passer perfekt ind i vores nye samlede bureaukoncept, hvor vi integrerer hele mediepaletten”, siger Marianne Hjaltelin.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club