Matas’ kundeklub skal bruges mere aktivt

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Club Matas har 1,6 mio. medlemmer, og det giver adgang til en stor mængde data, der kan bruges mere aktivt.

Matas vil nu til at bruge sin kundeklub langt mere aktivt i kampen om kunderne. Matas har 1,6 mio. medlemmer i Club Matas og det giver adgang til en stor mængde data.

Matas er presset på både omsætning og aktiekurs, skriver Børsen og det er Club Matas, der skal dæmme op for konkurrencen fra supermarkeder, bl.a. fra det nye supermarked Normal.

“Vi har brugt en årrække på at rekruttere databasen og samle data op gennem kundetransaktioner ude i butikkerne. Nu står vi med et sofistikeret datagrundlag, hvor vi virkelig er i stand til at gå til vores kunder med en viden om deres ønsker og behov. Hvis vi gør det rigtigt, så skaber det en helt unik relation mellem os og kunderne”,” siger Terje List til avisen.

Matas har bl.a. lanceret særlige tilbud til kunder, der har vist interesse for bestemte mærkevarer. Og det virker, når man burger en så målrettet markedsføring, fortæller Terje List:

“Kunderne begynder at komme lidt oftere, og de køber lidt mere. Det er jo det, det handler om.”

Han fortæller videre, at der vil komme langt flere tiltag.

“Vi er først lige begyndt. Vi har slet ikke udfoldet potentialet i sådan et program, og heldigvis er det sindssygt vanskeligt. Det er en kompleks disciplin, som langt de færreste mestrer, men vi har fundamentet for det nu, siger Terje List til avisen.

Børsen, p. 14.