Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Stillbillede fra hovedfilmen

Hovedfilmen er produceret med instruktør Martin Fuerze, der sidste år vandt bedste instruktion i True Awards med filmen ’Voiceless Women.

Med en række kampagnefilm står produktionsselskabet Mayday Film bag Mary Fondens kampagne ‘Få øje på ensomheden’, der lanceres i dag.

Hovedfilmen er produceret med instruktør Martin Fuerze, der sidste år vandt bedste instruktion i True Awards med filmen ’Voiceless Women. Se hovedfilmen her:

 

Skal bryde tabuet
Kampagnen skal bryde tabuet om ensomhed blandt unge og opfordrer målgruppen, som er unge mellem 14 og 18, til at række ud til hinanden. 

”Ensomhed er et stort problem blandt unge – ikke bare under corona men også før og efter. Med kampagnen vil vi bidrage til at bryde med tabuet omkring ensomhed og appellere til de unge om at få øje på ensomheden – og endnu bedre række ud til hinanden.  Det tror jeg faktisk, der er et særligt momentum for netop nu,” siger H.K.H. Kronprinsesse Mary, der er formand for Mary Fonden, i en pressemeddelelse.

Udover filmene består kampagnen af en række råd til unge om, hvordan man kan række ud til hinanden, og hvad man kan gøre, hvis man føler sig ensom. De gode råd er udarbejdet i samarbejde med Ventilen og Børns Vilkår.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club