Af Peter Engholm 25@mail.dk

Revolt har skabt en bog, som har formået at skabe opmærksomhed om et lav-involverings produkt som mayonnaise . Bogen nærmer sig udsolgt, men går snart ud i et større oplag i en detailkæde.

Mayonnaise hitter ikke i sig selv, burgere gør det i lidt større omfang – og en regulær burgerbog har formået at skabe opmærksomhed.

Mayonnaise-brandet Hellmann’s har – med bureau-bistand fra Revolt – skabt Hellmann’s Big Burger Book, der består af et potpourri af opskrifter fra tv-stjerner, kokke, mad-bloggere, musikere og andre burgerentusiaster. Bogen indeholder et overblik over burgerens historie, et indblik i den klassiske burgers anatomi og 34 unikke opskrifter på gourmetburgere.

Bogen har bl.a. været på Cover Mans Top10 over anbefalede bøger og fået bred omtale. Den er solgt – og snart udsolgt – i over 50 butikker, herunder Arnold Busck, og i midten af februar kommer yderligere 3000 eksemplarer af bogen ud i 80 Kvickly-butikker landet over som en del af en separat promotion kampagne.

”Det er en anderledes måde at fremhæve vores brand på, som giver rigtig god mening for os. Vi har nået ud til et bredt publikum ved at skabe et produkt som vores forbrugere efterspørger,” siger Leyla Larsson, der er Brand Manager for Hellmann’s Mayonnaise.

Hun suppleres af direktør og stifter Morten Meisner fra Revolt, der sigter mod at skabe reel værdi for målgruppen.

”Vi har produceret bogen i samspil med forbrugere og meningsdannere og er stolte af at have skabt en branded content-produktion, som kan konkurrere på lige niveau med almindelige udgivelser.”

Overskuddet fra salget går til Dyrenes Beskyttelse. Bogen – og dermed også opskrifterne – er også at finde på Bigburgerbook.dk.

Kommentarer

  1. SUPER cool bog – men endnu mere, et super fedt design af Truecph, på både bogen, facebook og app’en.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club