McCann bag kampagne 38.000 meter over jorden

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

En europæisk kampagne skal vise, hvor godt et kamera den nye OnePlus-telefon har. Det gør man ved at sende telefoner op i stratosfæren for at tage billeder. Se kampagnefilmen her.

Fire telefoner bliver i en ny kampagne fra OnePlus sendt 38.000 meter op i luften. Her tager de billeder af horisonten.

Ekspeditionen, der helt præcist går til stratosfæren, har til formål at vise, hvor godt et kamera, OnePlus-mobiltelefonerne har. OnePlus har samarbejdet med kameraproducenten Hasselblad omkring kameraerne i den nye model 10 Pro5G. 

Det første billede på månen blev taget med et Hasselblad-kamera, hvilket har givet inspiration til at forsøge en mission mod rummet i den nye kampagne ‘Capture every Horizon’. 

Det er den danske del af McCann, der står bag kampagnen. Regner Lotz, kreativ direktør hos McCann siger i en pressemeddelelse, at projektet har været kreativt tilfredsstillende, men også nervepirrende, da man ikke vidste, om missionen ville blive en succes før kameraerne igen var landet sikkert på jorden.

“Det kræver et modigt brand at gå i gang med et projekt, hvor succes ikke er garanteret. Men det er netop projekter som disse, der viser OnePlus’ mantra ‘Never Settle’. Mantraet gennemsyrer alt i deres forretning – lige fra deres brand mission til deres produkter. Det mantra skal vi som bureau leve op til i de kampagner, vi laver,” siger Regner Lotz.

Rejsen til stratosfæren krævede et specialbygget modul, der blev bundet til en luftballon. Det plusformede modul var dækket af beskyttende kulstof og kunne bære 4 telefoner i 3d-printede beholdere. De blev bygget af McCann i samarbejde med virksomheden Stratoflights Gmbh, der også stod for flyvningen og udviklingen af en app, der forprogrammerede telefonerne til at tage billeder og filme undervejs. 

De danner udgangspunktet for kampagnen, der inkluderer en 60-sekunders film, en to-minutters dokumentar og et galleri med billeder taget fra flyvningen. Filmen er produceret i samarbejde med Outside the Club GmbH, mens lyd og musik er lavet af Larsen Vfx.

Kampagnen lanceres på web og outdoor i det meste af Europa – med særligt fokus på Danmark, Finland, Holland, Belgien, Tyskland, United Kingdom og Frankrig. Kampagnen forsætter måneden ud, hvorefter man skifter til always-on synlighed med fokus på at drive salg.

Se kampagnefilmen her.