I forrige uge kunne McCann Copenhagen meddele, at man havde fået forsikringsselskabet If som kunde. Og i samme uge oplyste Jens Jermiin, marketing services direktør i Coca-Cola, at man for så vidt havde fundet sit nye nordiske bureau for Nestea.
Da var formalia ikke helt på plads – det er de nu, og bureauet er McCann Copenhagen.
Nestea bliver således den anden større, nye kunde hos McCann, efter at Propaganda McCann blev til Mensch, Kommunikationsbureauet København og McCann Copenhagen.
Coca-Cola, der markedsfører Nestlés Nestea i Norden, afholdt en bureaukonkurrence om opgaven, der går ud på at versionere – eller bearbejde, om man vil – kampagnen fra Wieden+Kennedy, som i foråret vandt det globale budget for Nestea.
“Det er et bureau, der ikke er for fine til at arbejdere videre med andres tanker, og som kan forædle og eksekvere lokalt,” sagde Jens Jermiin om tilgangen til de bureauer, der bringer de globale kampagner levende ud lokalt.
Konkret om McCann Copenhagen siger Nesteas nordiske band manager, Claus Boysen, i en pressemeddelelse:
“McCann gjorde en rigtig god figur i konkurrencen. De var topengagerede og udviste samtidig både stor indsigt og forståelse for Nestea. Vi er overbeviste om, at McCann er det helt rigtige valg for os.”
Og til dette tilføjer adm. direktør i McCann Copenhagen, Morten Ingemann:
“Vi er meget glade for at blive valgt som Coca-Colas nordiske samarbejdspartner på Nestea. Vi ser frem til et spændende samarbejde om at videreudvikle brandets position. Det er en virkelig spændende opgave, som vi glæder os til at komme i gang med.”