Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Momentum’s tidligere adm. dir. har forladt bureauet. Men det er ikke slut med Momentum-brandet. Ny økonomidirektør vendt hjem.

I kølvandet på sammenlægningen af Momentum Øresund og McCann var Momentum’s adm. dir., Andreas Pitlik, udset til at varetage Momentum-brandet og de tilknyttede aktiviteter.

Sådan er det ikke mere. Der er netop tikket en meddelelse ind til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen om, at han er udtrådt af både bestyrelsen og direktion. Og denne udtræden dækker over, at han helt har forladt bureauet, bekræfter adm. dr. Morten Ingemann.

“Der var placeret nogle svenske activation-kunder under Momentum – men aktiviteterne var ikke store nok til, at det gav mening at opretholde en selvstændig organisation, der var indrettet til at arbejde p tværs af grænserne”, siger Morten Ingemann og fortsætter:

“Derfor er det Momentum Øresund, der er nedlagt. Momentum-brand et eksisterer fortsat men som en del af en organisation, der er fokuseret på det danske marked og med den dansk ledelse. Skal vi arbejde på tværs af grænserne, skal det ske på basis af en kunde med det behov”.

Morten Ingemann har samtidig kunnet sige goddag til en ny økonomidirektør. Steen Westli er vendt tilbage til bureauet efter et par år hos Saatchi & Saatchi.

“Han kender netværket og derfor er jeg glad for at få ham ind som CFO”, siger Morten Ingemann.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club