Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Carsten Risgaard forlader Momentum som resultat af en organisatorisk udvikling i McCann Worldgroup, hvor Momentum og McCann knyttes tættere sammen.

Der er gang i dialog-verdenen i disse dage. I sidste uge meldte Relationshuset om tre nye seniorfolk i skikkelse af Niels Heilberg fra The Aid Agency, Per Lobedanz fra Sepia og Helle Windahl fra Kunde & Co.

I går kom så meddelelsen om, at Sepia-partner medstifter og adm. dir. Jan Olsen forlader bureauet efter 20 år i forbindelse med, at Sepia og DDB integreres mere.

Og i dag er det så mangeårige kreativ direktør, Carsten Risgaard, fra Momentum, der må sige farvel til sit job. 13 år har han været på bureauet. Det sker som konsekvens af en organisatorisk udvikling, hvor de kreative afdelinger i det nye McCann Copenhagen og Momentum samles.

“Vi er 24 mennesker, der er vant til at tænke integreret, og så giver det ikke mening at bygge to bureauer med fuld organisation. Derfor søger vi stordriftsfordele på forskellige områder – heriblandt den kreative afdeling”, fortæller McCann Worldgroups danske chef, Bjørn Stene.

I sammen omgang samles de to bureauer på en adresse i Borgergade 2 med fælles reception, rentegning, regnskab m.v. De to bureauer har hidtil boet tæt sammen, men samles nu helt formelt.

Momentum vil fortsætte som brand under ledelse af Andreas Pitlick, der vil råde over strategi, projektledelse og kontakt – men altså trække på den kreative afdeling hos McCann Copenhagen

De kreative hos Momentum er således flyttet over i den nye fælles afdeling, og det var i denne sammenhæng, at der ikke blev plads til Carsten Risgaard.

“Vi er kede af at sige farvel til Carsten som professionelt og fagligt er dybt respekteret både såvel på bureauet som hos vores kunder. Han er et strategisk og kreativt omdrejningspunkt, som har sat sine tydelige fingeraftryk på alle dele af bureauets arbejde gennem de sidste 13 år. Men i forbindelse med restruktureringen af McCanns selskaber i Danmark – og den verserende økonomiske krise – har det ikke været muligt at få kabalen til at gå op, så både vi og Carsten blev tilfredse. Heldigvis skilles vi som gode venner og i gensidig forståelse”, siger Bjørn Stene.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club