McCann snupper kunde fra Brandhouse

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Brandhouse må overdrage den nordiske branding af kildevand til McCann Copenhagen, som hægtede endnu en markant bureaukonkurrent af i kampen om kunden.

Markedet for vand på flaske er under pres. Det mærker man hos Coca-Cola-ejede Kildevæld og Bonaqua – og det skal der gøres noget ved.

Til at styrke de to varemærkers position i det danske, svenske og finske marked har Coca-Cola valgt McCann Copenhagen, der trak det længste strå i et nordisk pitch mod Ogilvy og Brandhouse.

”Vi var meget imponerede over det høje niveau, vi blev præsenteret for, men valgte i sidste ende McCann Copenhagen på deres stærke strategiske indsigt, høje kreative niveau såvel som forståelse for det nordiske marked,” siger Charlotte Van Burleigh, der er landechef for Coca-Cola Danmark og Finland.

Farvel til Brandhouse
Det betyder samtidig et farvel til Brandhouse, der hidtil har stået for den nordiske branding af Kildevæld og Bonaqua.

Brandhouses adm. direktør Stiig Binggeli ønsker god vind fremover:

”Vi har arbejdet sammen med Kildevæld i fem år og været glade for samarbejdet. Vi beholder heldigvis designdelen, som også er væsentlig for os,” siger han til Bureaubiz.

TV og SoMe
Samarbejdet mellem McCann Copenhagen og Kildevæld og Bonaqua er indtil videre uden udløbsdato og skal i første omgang i forsommeren udmønte sig i en kampagne på både TV og sociale medier.

”Både Kildevæld og Bonaqua oplever et øget pres fra såvel andre vandmærker som fra energidrikke og sodavand, og vi skal hjælpe de to brands med at stå skarpere i forbrugernes optik,” fortæller McCann Copenhagens adm. direktør Tobias Smidth-Fibiger

Det skal, uddyber han, ske ved at finde og fortælle de gode historier.

”Vores mantra er ’truth well told’. Det handler om historiefortælling og om at finde ind til sandheden, og det er netop det, vi skal med en awareness- og positioneringskampagne for Kildevæld og Bonaqua.”