MEC må sige farvel til mangeårig kunde

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Globale pitches kan være en forbandelse for et dansk bureau – og en glæde for andre. Aktuelt holder et velkendt telebrand flyttedag.

MEC trak det korteste strå i konkurrencen om det globale budget for Sony Ericssons mediebudget. Derfor må MEC Danmark sige farvel til en mangeårig kunde, der har givet plads til adskillige interessante cases.

Bl.a. har MEC flere gange gjort sig gældende i Rambuk-konkurrencen på arbejde for Sony Ericsson.

Nyt bureau bliver PHD, og selvom det er noget, der kommer flyvende fra globalt hold, mindsker det ikke glæden hos adm. dir. Morten Kristensen.

“Sony Ericsson er en meget fin og interessant kunde for os at komme til at arbejde med i Danmark,” siger Morten Kristensen.

Kontrakten gælder for to år og træder i kraft ved årsskiftet. Noget af det første kommer til at handle om markedsføringen af Xperia.

“Vores Xperia smartphone portfolio vil blive en hjørnesten for Sonys fire-skærms oplevelse,og PHD er det rette bureau at gå sammen med for at bringe forbrugerne en oplevelse, der går videre end smartphones,” siger Sony Ericssons øverste marketingansvarlige, Steve Walker, i en udtalelse.