MEC slår igen: Vinder stor kunde

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

MECs nye direktør har fået god start. Nordeuropæisk budget på over 700 mio. kr. er nappet fra Carat.

Selvom Beiersdorf med bl.a. Nivea formodentlig er en attraktiv kunde, så er den psykologiske effekt sandsynligvis lige så stor, når MEC med den relativt nytiltrådte adm. dir., Uffe Henriksen, kan skrive kunden på sin liste.

Det er engelske Campaign, der fortæller om afgørelsen på konkurrencen.

Der er tale om et budget på over 700 mio. kr. for UK, Irland, Holland, Danmark, Sverige, Norge, Finland and Island, og ifølge Bureaubiz’ kilder, så er det en kunde af et betydeligt omfang i Danmark, som derfor vil være mærkbar hos MEC.

Men MEC er i en situation, hvor der nok skal mere end Beiersdorf til, før skuden for alvor er vendt.Bureauet måtte i 2011 indkassere mange tæsk. Alle andre mediabureauer voksede, mens MEC gik tilbage og måtte levere et underskud på over 15 mio. kr.

Derfor er den psykologiske effekt måske den vigtigste. Kundegevinsten kommer blot få måneder efter, at Uffe Henriksen tiltrådte som adm. dir. for MEC Danmark efter at have ventet syv måneder på at kunne tiltræde fra et job hos Carats søsterselskab, iProspect.

Uffe Henriksen ønsker dog ikke at udtale sig, men henviser til Beiersdorf.

Carat har haft kunden siden 1999 men måtte slippe budgettet i en international konkurrence. Carat beholder dog kunden i Tyskland og Frankrig.