Media- og reklame-bureau får samme navn

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Verdens femtestørste gruppe skifter navn. I Danmark betyder det et farvel til Euro RSCG.

Verdens femtestørste gruppe gennemfører nu en omfattende international rebranding, der medfører et navneskift for reklamebureauet Euro RSCG.

Gruppen rummer også mediabureauet Havas Media, og det er her, man skal finde det nye navn. Havas Worldwide bliver nemlig navnet og dermed kommer reklame- og media-bureauet til at dele navn.

Reklamebureauet som Havas Creative og mediabureauet som Havas Media.

Dette navneskift skal afspejle gruppens fokus på en stærk integration af media- og kommunikationsekspertiser, og det bliver da også det første bureau i Danmark, hvor et media- og et reklamebureau lyder det samme navn.

“Man kan godt sige, at det er lidt en tilbagevenden til tidligere tider, hvor media- og reklamebureauet hang sammen, og det er da også en diskussion, som foregår – om det nu var rigtigt at skille det ad. I hvert fald har den digitale udvikling aktualiseret diskussionen,” siger adm. dir. Steen Holm, Euro RSCG og fortsætter:

“I hvert fald er intentionen med navneskiftet at synliggøre den tætte relation mellem media- og reklamebureauet i gruppen, og i Danmark er der så yderligere det aspekt, at vi allerede bor sammen.”

Navneskiftet får ingen organisatorisk betydning i forhold til ledelsen i bureauerne. Den fortsætter som hidtil.