Mediabureau bringer brillefirma helt ind på fodboldbanen i tv

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Svenske Synsam har med hjælp fra Starcom udviklet en kreativ ide, der bringer firmaet helt ind i en fodboldtransmission, når det gælder off-side kendelser.

Synoptik var for et antal år siden hurtig på aftrækkeren i forbindelse med en kontroversiel kendelse ved en stor fodbold-kamp, hvor dommeren måske kunne have haft glæde af et par briller.

Carlsberg har også fundet forskellige veje ind på fodboldbanen herhjemme, når det vises på tv.

Nu har svenske Synsam med hjælp fra mediabureauet Starcom kombineret ideerne og på den måde fundet vej helt ind i transmissionerne.

Har man bare lidt kendskab til fodbold, så ved man, at off-side kendelser kan være temmelig omdiskuterede og at de kræver et skarpt blik hos linjevogteren.

Det er også normalt, at man bagefter i slow-motion søger at afgøre, om der var off-side eller ej.

Det er her, Synsam nu kommer til at spille en rolle som sponsor for den linje, svenske TV4 trækker hen over banen. Det bliver ganske enkelt en Synsam-linje.

Specielt SBS forsøger ind imellem at være meget kreativ med annonceplaceringer. Denne artikels forfatter opfatter det for det meste som et irritationsmoment. Spørgsmålet er, om denne ide rummer så meget relevans, at den holder.

Der kan ses et billede af konstruktionen her