Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Axe lancerer nu en omfattende global kampagne, der skal ende med at sende 22 unge på en rumrejse. Kampagnen håndteres i Danmark af Mindshare.

Drenge bliver uimodståelige, når de bruger Axe. Sådan har deodoranten været markedsført i årevis.

Men intet er mere uimodståeligt end en astronaut, og på den måde viderefører en ny global kampagne for Axe det grundlæggende koncept.

Ideen går ud på at sende 22 unge på en eventyrlig rumrejse, og de skal findes blandt unge i hele verden – incl. Danmark.

Hele processen med udvælgelsen kommer til at foregå gennem 2013 og i Danmark er det Mindshare, der skal håndtere processen og rekrutteringen af kandidater.

Axe har tradition for at tænke internationalt i sin markedsføring, men Innovationsdirektør Casper Christiansen fra Mindshare karakteriserer dette som den mest gennemførte og koordinerede globale Axe-kampagne nogensinde.

Kampagnen er netop blevet lanceret ved hjælp af Buzz Aldrin – det andet menneske på månen.

“At alle skal have mulighed for at rejse i rummet, er det naturlige næste skridt i menneskehedens udvikling. Jeg er glad for, at Axe giver de unge chancen for at opleve noget af det, jeg har oplevet i rummet,” siger Buzz Aldrin

Danske unge får således sammen med unge fra det meste af verden mulighed for at opleve det nye Axe reklame-­‐slogan – ”Rejs ud som en mand, kom hjem som en helt” på egen krop, hvis de udvælges til at være blandt de 22 AXE-­‐astronauter.  

Interesserede deltagere skal tilmelde sig A.A.S.A ved at oprette deres egen astronaut-­‐profil på www.AXEApollo.com og fortælle omverden, hvorfor de bør opleve en tur ud i rummet. På siden kan venner og andre stemme på astronautkandidaterne.

Herefter vil i alt 12 astronautprofiler i Danmark deltage på Axe Space Camp Danmark. Her vil deres psykiske og fysiske formåen blive sat på prøve i en række krævende tests.

Vinderen går videre til finalen på Axe Global Space Camp i Orlando, Florida, i efteråret 2013, hvor de 22 rumrejsende til sidst udvælges på baggrund af forskellige tests og gennemfører en række professionelle astronaut-­‐træningsprogrammer.

Lykkes det den danske deltager at blive blandt de 22 udvalgte, vil vedkommende sandsynligvis blive den første dansker i rummet.

Man vil også kunne følge konkurrencen på Facebook på www.facebook.com/AXEDenmark

https://www.youtube.com/watch?v=x7gu8WVQNOQ

https://www.youtube.com/watch?v=aiXGUDnbSqs

Kommentarer

  1. Nu smider jeg det bare op. Hvorfor ikke Axestronaut og Axepollo? Dem må I godt tage.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club