Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Aegis Media, der bl.a. rummer Carat, har nedlagt sit analysebrand, Insight Research, og i stedet integreret det i gruppens mediebureauer.

Et skridt frem og et tilbage. Aegis Media, der bl.a. rummer mediebureauerne Carat og Vizeum, har igennem nogle år udviklet et selvstændigt analysebrand – først under navnet Carat Insight og siden foråret 2007 som Insight Research.

Nu nedlægger man selskabet og går tilbage til at have analysekompetencen som en integreret del af mediebureauerne.

“Kerneydelsen er at levere kundeindsigt, og det er Carat og Vizeum, der har den tætteste kontakt til kunderne. Vi har vurderet, at afstanden blev for stor til kunderne, og derfor har vi valgt at vende tilbage til den oprindelige model med analyse som en integreret del af mediebureauerne”, siger adm. dir. Lars Bo Jeppesen, og erkender, at det nu bliver sværere at hente selvstændige analysekunder.

“Men vi har samtidig konstateret, at vi er en kommunikationsgruppe – ikke et analysefirma”, siger Lars Bo Jeppesen.

Mediebureauer har igennem de senere år generelt fået større og større analyse-aktiviteter, men de forskellige bureauer har forskellige måder at organisere det på.

“Vi er people’s business, og jeg tror, at mennesker er med til at gøre udslaget for, om den ene eller anden model fungere bedst”, siger Lars Bo Jeppesen.

Nedlæggelsen af Insight Research får ingen konsekvenser på medarbejder-siden. Gitte Springborg fortsætter som ansvarlig for analyse-området, og de 9 medarbejdere integreres i Carat og Vizeum med henblik på at servicere begge bureauer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club