Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Aegis-selskab mener, branchen mangler ekspertise. Sludder lyder svaret fra et andet bureau.

Måske var det bare tænkt som et salgsbudskab. Faktum er dog, at Aegis-selskabet Posterscope, der er specialiseret i outdoor, får sået tvivl om branchens evne til at håndtere outdoor.

Det sker i en pressemeddelelse, hvor faldet i outdoor-markedet omtales. Posterscope har selvsagt en stærk tro på mediet, og bureauets direktør, Christian Vollerslev, giver så følgende forklaring:

”Outdoor-markedet er et komplekst marked med mange spændende muligheder, og har man ikke overblikket, er det altså svært at finde vej. Posterscope er Danmarks eneste virksomhed med specialiserede outdoor- indkøbere, og de kan derfor navigere rundt i de mange kreative muligheder og løsninger, som findes. Det er svært for en ”almindelig” kundeansvarlig på et mediebureau at have detaljeoverblik over alle muligheder i samtlige mediegrupper. Derfor håber jeg, at der i fremtiden vil komme flere indkøbere, der udelukkende har outdoor som speciale.”

Men det er noget sludder, lyder det fra adm. dir. Michael Thim, IUM.

“Posterscope er ganske rigtigt det eneste bureau, der alene arbejder med outdoor. Jeg skal ikke udtale mig om, hvordan andre mediabureauer har organiseret sig, men hos os har vi helt bestemt også outdoor-specialister. Vi har blot valgt at have dem integreret i bureauet,” siger Michael Thim, der heller ikke mener, at outdoor-markedets udvikling kan forklares med manglende kompetencer hos mediabureauerne.

“At markedet falder hænger bl.a. sammen med, at nogle af de traditionelt store outdoor-annoncører har valgt andre kanaler,” siger Michael Thim og fortsætter:

“Der kan være flere andre forklaringer og en af dem kan være, at outdoor er det eneste medie, der ikke tilbyder nogle ordentlige trafik-tal og segmenterings-værktøjer. Outdoor er et rigtig godt medie, der kan noget som andre medier ikke kan, men jeg tror, at mediet vil vinde ved at gøre mere for at beskrive det.”

Michael Thim hæfter sig ved, at der er nye ledelser i de store aktører.

“Det er min fornemmelse, at der arbejdes på det, så lad os nu se, om der ikke kommer til at ske noget,” siger Michael Thim.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club