Mediabureau skal hjælpe TV2 med overgang til betalingskanal

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Mediabroker havde en mere atypisk udvikling i 2010 i forhold til andre mediabureauer.

Til næste år skal TV 2 overgå til at være en betalingskanal, og nu har tv-stationen så valgt et mediabureau som projektpartner på opgaven.

Valget er faldet på Mediabroker, der er et bureau, som adskiller sig fra konkurrenterne.

Det er i hvert fald kundernes vurdering, når man spørger dem i den årlige MyImage analyse.

Den profil er bl.a. et resultat af bureauets målrettede satsning på respons-markedsføring – en satsning, der har bragt Mediabroker til tops fire år i træk i en af kategorierne ved Postens DM-konkurrence. Desuden har bureauet gjort sig bemærket ved den amerikanske Echo Awards.

Men også når det gælder regnskabet for 2010, skiller Mediabroker sig ud. Bureauet oplevede tilbagegang i omsætning, hvilket er bemærkelsesværdigt i et marked, der generelt steg.

Omsætning er dog primært penge, man flytter for kunderne. Når det gælder de penge, der er til at betale lønninger og husleje med – bruttoavancen – så oplevede Mediabroker solid fremgang. Bundlinjen kunne dog ikke helt følge med.

“Vi har haft et godt år, hvor vi er fortsat med at vokse. Flere opgaver har medført et behov for flere medarbejdere sidst på året, og vi nåede i 2010 en størrelse, hvor vi fik behov for ekstra ledelsesressourcer,” siger adm. dir. Peter Ottesen og tilføjet, at bureauet i dag har 18 ansatte.

Han fortæller videre, at 2011 også har udviklet sig godt med nye kunder – herunder TV 2, hvor bureauet skal være sparringpartner på opgaven at kommunikere med de husstande, der ikke automatisk får kanalen via kabel.

Nøgletal for Mediabroker

  • Omsætning 155,93 mio. kr. -14,2 pct.
  • Bruttoavance 14,744 mio. kr. +19,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 982.933 kr. +11,7 pct.
  • Lønandel 63,3 (63,9)
  • Resultat af primær drift +1,952 mio. kr. +9,8 pct.
  • Resultat før skat +2,13 mio. kr. -7,2 pct.